چندین نوع کلید واژه به عنوان استراتژی برای رشد ترافیک جستجوی سایت شما وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید . هر یک از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند . اما مهم این است که انواع صحیحی از کلیدواژهها را انتخاب کرده و بر روی آنها تمرکز کنید وگرنه پول و زمان زیادی را در سئو سایتاز دست خواهید داد.
بنابراین میخواهم به شما بگویم چطور در یک دقیقه کلیدواژههای مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید . اما بگذارید اول به این 3 نوع کلیدواژهای که میتوانید هدف بگیرید نگاهی بیندازیم .
به طور خلاصه کلیدواژهها، پلهای ارتباطی بین موتورهای جستجو و وب سایتها هستند
.
از این دانش به نفع خودتان استفاده کنید
!
بسیاری از افراد به دلیل اینکه اعداد بزرگ حجم جستجو آنها را کور میکند، روی کلیدواژههای اشتباه تمرکز میکنند
.
اما بهتر است با درک انواع مختلف کلیدواژههایی که میتوانید هدف قرار دهید و زمان صحیح استفاده از آنها، رویکردی برنامه ریزی شده تر و هوشمندانه تر اتخاذ کنید
.
بیایید نگاه دقیق تری به هر یک از انواع کلید واژهها بیندازیم
...
شماره 1 - کلیدواژههای عمومی
کلیدواژههای عمومیهستند که در هنگام جستجو یک موضوع را منفک میکنند، اما هیچ چیز خاصی در مورد آن موضوع را تفکیک نمیکنند.آنها فقط به دنبال نتیجه کلی جستجو هستند .
نمونههایی از کلیدواژههای عمومیعبارتند از :
این کلیدواژهها را میتوان کلیدواژههای"دم کوتاه" هم در نظر گرفت
.
چراکه فقط از دو (گاهی اوقات سه) کلمه تشکیل شده اند، و حاوی هیچ کلمه "سر" و یا "دم" نیستند که واژه جستجو را تایید صلاحیت کند
.
تعریف سر و دم در زبان فارسی به این صورت است:
"دُم"، کلمهای شبیه "بخرید" بعد از کلیدواژه است، مثل "جاروبرقی بخرید".
منظور از "سر"، کلمهای قبل از کلیدواژه است، مثل "تخفیفهای جاروبرقی".
در سئو ما مایلیم از کلیدواژههای عمومیدوری کنیم. چرا؟
به سه دلیل
:
هر شرکت یا تولید کنندهای برای آن رقابت خواهد کرد.
ما هدف جستجوگر را نمیدانیم (آیا میخواهند بخرند یا خیر؟ چه کسی میداند؟)
نرخ تبدیل حاصل از این روش در مقایسه با کاری که میطلبد ناچیز است.
شرکت جدیدی را تصور کنید که باید برای اصطلاح "جاروبرقی" با برندهای جاروبرقی
دایسون، الکترولوکس
و مییله
رقابت کند - شانس تبدیل فوق العاده پایین است
.
در کل ارزشش را ندارد
.
شماره 2 - کلید واژهها ی برند
کلید واژههای برندبه یک برند یا کالای خاصی که جستجوگر به دنبال آن است مربوط میشوند
.
نمونههایی از کلیدواژههای برند عبارتند از :
این گامیفراتر از یک عبارت جستجوی عمومیاست اما هنوز هم هدف شفاف نیست
.
ممکن است به دنبال قیمت یا مدلهای فعلی یا پشتیبانی فنی باشند
.
این کلیدواژهها هنوز برای تمرکز کردن ما کمی"کوتاه" هستند و فاقد هرگونه اشارهای به هدف جستجوگر میباشند
.
شما در رقابت مستقیم با آنها قرار خواهید گرفت، مگر اینکه خودتان در حال همکاری با آن برند باشید.
کاربر (در بیشتر موارد) به دنبال وب سایت خاص این برند است
.
شماره 3 - کلیدواژههای وسیع
کلیدواژههای با انطباق بیشتر، ترافیکی خوب با رقابتی کمتررا فراهم میکنند
.
جستجوگر آنچه را که به دنبالش میگردد محدود کرده است .
تصور کنید که در خیابان اصلی هستید و تصمیم گرفته اید که میخواهید نوع خاصی از کفش،
کفش مخصوص دویدنرا خریداری کنید
.
شما از آنچه میخواهید بخرید یک ایده کلی دارید، اما دقیقاً نمیدانید چه چیزی میخواهید یا میخواهید از کجا آن را خریداری کنید
.
همین مورد در اینجا هم صدق میکند
.
نمونههایی از کلیدواژههای وسیع عبارتند از
:
همانطور که میبینید هدف جستجوگر دارد خاص تر میشود . اما این نوع هم هنوز فضای زیادی برای تفسیر باقی میگذارد .
بعد از دانستن این سه استراتژی ابعاد مثبت و منفی هر یک از آنها، نحوه استفاده از آنها به صورت استراتژیک، این که آیا باید روی اهداف سایت تمرکز کنید یا حجم ترافیک و اینکه اگربتوانید فقط یک نوع کلیدواژه را انتخاب و روی آن تمرکز کنید کدام یک برای سئو سایتشما مفید تر است.
حال که با سه استراتژی برای انتخاب کلمه کلیدی اشنا شدید میتوانید قدم به قدم سئو سایت خود را انجام دهید. برای آشنایی با فرآیند بهینه سازی سایتمیتوانید مطالب آموزشی سئو سایت وب وان را مطالعه کنید.